fun4life.nl

fun4life.nl > Blog > 2008 > Maart > Blue Mountains en vervolgens naar Melbourne

Blue Mountains en vervolgens naar Melbourne

Auteur: Basje @ Zaterdag, 22 maart 2008 08:17:14
Tags: Australië, bus, wandelen, post, rust, reis, comedy, act, markt

Woensdag (19 maart) was het zeer mistig in Katoomba. Gelukkig was ik toch al niet van plan om te gaan wandelen omdat ik na drie dagen wel een rustdagje verdiend had. De hele woensdag heb ik dan ook gebruikt om wat dingetjes te regelen die ik al een tijdje wou doen, zoals een pakketje en kaarten naar Nederland sturen. Daarnaast heb ik het een en ander aan ideeën op papier gezet voor dingen die ik eventueel zou kunnen doen als ik terugkom in Nederland.

Donderdag (20 maart) was het tegen de voorspellingen in opeens prachtig weer. 's morgens heb ik dan ook gelijk een lunchpakketje voor mezelf gemaakt en heb ik mijn wandelschoenen aangetrokken. Beter voorbereid dan ooit ging ik op pad, deze keer had ik zelfs een First aid kitje bij me. Daarnaast zou ik de wandeling beginnen op de Golden Stairs, daar was ik al eens geweest, dus dat kon niet missen. Ironisch genoeg ging het wel mis. Doordat een weg verkeerd ingetekend stonden op het kaarjte dat ik mee had kon ik de weg over de Narrow Neck niet vinden. Achteraf bleek dat ik 20 meter te ver op de Cliff Drive was uitgekomen waardoor ik de hele Narrow Neck niet kon zien, dat geintje heeft me anderhalf uur gekost.

Eenmaal de Narrow Neck gevonden ben ik de Golden Stairway afgedaald en vanaf daar ging alles heel voorspoedig. Eerst ben ik op en neer naar het Ruined Castel gelopen waarna ik mijn weg vervolgd heb over de Federal Pass richting de Scenic Railway. Blijkbaar had ik het tempo er goed in zitten want voor alles waar twee uur gerekend stond deed ik slechts een uur over. Bij de Scenic Railway ben ik wederom via trappen het dal uitgeklommen en teruggekeerd naar het hostel.

Vrijdag (21 maart) was het wederom slecht weer in Katoomba, deze keer was het niet alleen mistig maar regende het ook daadwerkelijk. Het begin van de dag heb ik achter internet doorgebracht in het YHA enkele blokken van mijn eigen hostel. Vervolgens ben ik naar het Parakeet Café gegaan omdat ik hier nog een uur internet tegoed had. 's morgens kon ik niet naar Parakeet Café omdat ze toen nog gesloten waren. Bij Parakeet heb ik eerst heerlijk geluncht met een Portugese kip taart met patat en daarna heb ik mijn uurtje internet opgemaakt. Met de maag gevuld en de hoofd vol informatie was het tijd om naar Sydney af te reizen. In de trein heb ik de hele weg (twee uur) zitten lezen in Kite Runner. Enkele maanden geleden had Bette me gezegd dat ik dat boek toch echt (in het Engels) moest lezen, nu eindelijk komt het er van.

Eenmaal in Sydney moest ik nog een half uur wachten op de bus naar Melbourne, deze tijd heb ik nuttig besteed door mijn Lonely Planet vol te kladden met aantekeningen. Eenmaal in de bus naar Melbourne heb ik weer wat zitten lezen in de Kite Runner waarna ik ben gaan proberen te slapen. Het slapen ging op zich wel aardig was het niet dat de chauffeur het van tijd tot tijd nodig achtte de airco vol aan te zetten waardoor het zo koud werd dat ik rillend wakker werd.

Zaterdag (22 maart) kwamen we om half acht 's morgens aan in Melbourne waarna ik mijn hostel opgezocht heb. Natuurlijk kon ik nog niet in het hostel terecht maar ik kon daar tenminste wel mijn spullen dumpen. Het meisje achter de receptie bleek Nederlands wat het in vermoeide status toch wel gemakkelijk maakte. Na het inchecken ben ik naar de Queen Victoria Market gegaan om daar lekker rond te neuzen. Uren later, twee T-shirts en een hele hoop voedsel rijker ben ik weer naar het hostel teruggekeerd waar ik ondertussen mijn spullen naar mijn kamer kon verplaatsen. Daarna ben ik door het centrum van Melbourne gaan banjeren om de boel een beetje te verkennen. Het was natuurlijk zaterdag en daardoor gezellig druk op straat. Ook is er momenteel een comedy festival gaande, hiervoor was op een pleintje een podium opgebouwd waar je gratis naar acts kon kijken.

Door:

Opa Lutters

Op: Zondag, 30 maart 2008 16:16:51

Beste Bas.
Bedankt voor je mooie foto. Als ik zo je verhalen lees geloof ik wel dat je al heel wat gezien hebt en je moet nog wat gaan dus dan krijgen we nog meer te lezen. Het gaat je goed en doe voorzichtig met je auto. Het is toch links rijden in Australië? Dat is voor rechts rijders even oppassen. De groetjes van mij en oma, opa