fun4life.nl

Zoeken

Eigen forel en wandelen

Auteur: Basje @ Dinsdag, 19 februari 2008 06:07:56
Tags: Nieuw-Zeeland, foto, gletsjer, goud, ijs, vis, forel, wandelen, waterval

Woensdag 13 februari zijn we naar Franz Josef gereden, daarbij kwamen we onderweg langs Ross. Ross is wederom een oud goudstadje, hier hadden ze een wandeling uitgezet langs oude mijnschachten en irrigatie systemen. Deze wandeling hebben we tussen twee regenbuien in gemaakt waarna we weer de campervan in zijn gevlucht. Eenmaal in Franz Josef hebben we niet zo veel meer gedaan. Ook donderdag hebben we niet veel gedaan, alles zat een beetje tegen. Het heeft de hele dag heel hard geregend en na wat internetten wilde we gaan wassen maar bleek het water te zijn afgesloten. Pas na 4 uur 's middags was er weer water en konden we gaan wassen en hoewel we de zooi in de droger hebben gegooid kregen we door de regen niets droog. Inventief als we zijn hebben we echter een prima oplossing bedacht. We hebben een waslijn door de campervan gespannen en een elektrakacheltje midden in de campervan gezet, toen ging het wel redelijk snel met drogen.

Vrijdag (15 februari) waren we nog altijd in Frans Josef maar voor die dag hadden we wel wat in de planning staan. Vrijdag zijn we de Frans Josef Glacier opgegaan, we hebben de volle dag toer genomen waarbij je acht uur onderweg bent waarvan je vijf en half uur op de gletsjer staat. Het eerste stuk van de tocht liep langs de smeltrivier over kiezels en een stukje door het bos. Eenmaal bij de gletsjer aangekomen gingen de stijgbeugels om zodat we toch nog wat grip op het ijs hadden. Het eerste stuk over de gletsjer vond ik maar saai, ze hadden overal trappen uitgehakt en we moesten om de haverklap wachten omdat de gids de trap moest onderhouden. Eenmaal bovenop de gletsjer werd het wel leuk, er waren niet meer overal trappen en we mochten ook eindelijk echt gaan klauteren. Deze pret duurde echter niet lang doordat een stuk van het pad onbegaanbaar was, na een halfuur wachten hadden de gidsen genoeg stappen uitgehakt zodat we er langs konden. Ik kan je verzekeren dat een half uur stilstaan tussen twee ijswanden niet goed is voor je lichaamstemperatuur. In strijd tegen de verveling en kou heb ik lekker doelloos in het ijs staan hakken. Toen we eindelijk weer verder mochten gingen we in een boog weer terug naar beneden en was de dag op de gletsjer weer voorbij.

Zaterdag (16 februari) was onze reisdag naar Makarora, onderweg zijn we echter een paar keer gestopt voor foto's of een wandeling. Zo zijn we een stuk gaan wandelen naar een rivier, tijdens deze wandeling kreeg Dennis nog bijna een boom op zijn dak. Eenmaal bij de rivier aangekomen kwam er net een meisje uit het water die gelijk tegen ons begon aan te ouwehoeren. Terwijl ze tegen ons stond aan te ouwehoeren begon ze zich om te kleden en verontschuldigde ze zich voor als ze wellicht flashte.

Zondag (17 februari) is Dennis heel vroeg opgestaan om lekker te gaan vissen in de Blue Pools. Deze poelen danken hun naam aan de helderblauwe kleur. Bij deze poelen hing een bordje dat je hier absoluut niet mocht vissen, maar omdat de vissen hier zeer groot waren heeft Dennis het er 's morgens vroeg toch op gewaagd. Tegen de tijd dat Erik en ik opstonden had Dennis al een regenboogforel van 60 centimeter gevangen. Na het schoonmaken van de vis ben ik een stuk gaan wandelen. Erik heeft een uur met me meegelopen waarna ik in mijn eentje nog anderhalf uur ben doorgelopen. Het pad was op de meeste plekken zeer smal en op een gegeven moment was het hele pad zelfs door de rivier weggeslagen. Het mooie van de wandeling was dat de natuur erg afwisselend was en ik heb ook nog een mooie waterval beklommen. 's Avonds hebben we de forel lekker opgegeten, daarbij wouden we nog wat andere dingen aanschaffen maar de dichtstbijzijnde supermarkt was 60 kilometer verderop. Omdat we dat toch een beetje te ver vonden om op en neer te rijden hebben we bij de benzinepomp een pak macaroni met kaassaus gekocht. Eenmaal toegekomen aan het koken liep alles fout, eerst was het gas op en daarna viel de kaassaus ook nog eens door de hele camper heen. Gelukkig stonden naast ons een paar Nederlanders die nog een extra gastank hadden die we mochten lenen.

Maandag (18 februari) zijn we naar Queenstown gereden waar we 's avonds zijn gaan stappen. Queenstown is een van de weinige steden waar daadwerkelijk wat te doen is 's avonds. Dinsdag zijn we de hele dag in Queenstown gebleven, we hebben wat rondgehangen op een strandje en de camping en ik heb zowaar een boek gekocht.

Door:

Freek

Op: Dinsdag, 19 februari 2008 23:18:11

Het is wat wat je zoal doet op zo een reis. de verboden vis eten en geflashed worden. Niks mis mee. Een boek zou je kunnen vermaken in de kleine doch saaie momenten die je wellicht hebt af en toe en ze helpen je tot rust te komen.

Keep it up meight and hope we ll see some pictures soon.