fun4life.nl

Pingu´ns en wijn

Auteur: Basje @ Dinsdag, 26 februari 2008 03:36:03
Tags: Pingu´n, poppenkast, reis, Nieuw-Zeeland, wijn, museum, camperen

Vrijdag (22 februari) zijn we weer doorgetrokken, deze keer zijn we van de west in ÚÚn keer naar de oostkust gereden. We hadden gehoopt in de buurt van Dunedin een wild campeerdertje te scoren, helaas is dat niet gelukt en nu staan we op een camping van $NZ 50,- voor drie personen voor ÚÚn nacht. Dan moet ik er eerlijkheidshalve wel bij zeggen dat we een prachtige plek hebben en dat ze hier ook een SPA hebben (Een SPA betekent hier een verwarmd bubbelbad in de buitenlucht).

Zaterdag ochtend (23 februari) zijn we naar het museum van Dunedin gegaan, in dit museum hadden ze een grote variatie aan bezichtigingen. In het museum zijn we het een en ander wijzer geworden over de Mauri cultuur, de dieren van Nieuw-Zeeland maar daarnaast ook andere diersoorten en maritieme vindingen. Na ons museumbezoek zijn we doorgereden naar Oamaru om daar de pingu´n kolonies te bezoeken. Eerst zijn we naar de yellow eyed penguin kolonie gegaan om te zien hoe deze pingu´ns aan land komen, daarbij gaven ook diverse NZ Fur Seals nog een showtje weg. Eigenlijk mocht je na drie uur 's middags niet meer het strand op, maar dit hebben we natuurlijk toch gedaan om een betere foto te scoren. Na de eyed penguins zijn we opzoek gegaan naar een camperplekje. Net buiten de stad hebben we een prachtige plek aan zee gevonden. Na het eten en opzetten van de tent zijn we weer naar Oamaru gereden om de little blue penguins aan land te zien komen. Bij de blauwe pingu´ns hebben we de fout gemaakt om te betalen voor een poppenkast bij een plek waar de beestjes aan land kwamen, in deze poppenkast moest je heel stil zijn, mocht je geen foto's maken en moest je op een tribune blijven zitten. Toen we hier weg gingen kwamen we er achter dat de pingu´ns ook gewoon over het parkeerterrein heen liepen, en dit was natuurlijk gratis te bekijken. Nadat het wat rustiger was geworden op het parkeerterrein zijn we naar de waterkant gelopen en konden we daar ook de pingu´ns aan land zien komen. Het was dan ook daar dat we de mooiste foto's hebben kunnen maken.

Zondag (24 februari) zijn we doorgereden naar Christchurch en hebben we verder eigenlijk niets gedaan.

Maandag (25 februari) zijn we vervolgens doorgereden in de richting van de ferry. Dennis had op de kaart een leuk meer gevonden waar we wel eens ons kampement op konden slaan. Om bij het meer te komen moesten we een aantal kilometer afleggen op onverharde weggetjes, eenmaal bij het meer aangekomen, of beter gezegd de plaats waar het meer zou moeten zijn, vonden we alleen maar een grote rotspartij. Door de droogte die het gebied al maanden heeft was de rivier en het meer volledig opgedroogd, ook konden we geen goeie plek vinden om onze kampement op te zetten. Van de heenweg wisten we wel nog een heel leuke plek waar we konden staan en tegelijk een geweldige burger konden krijgen. We zijn daarom doorgereden naar Kekerengu waar een restaurant genaamd "The Store" is gevestigd. In dit restaurant serveren ze perfecte burgers en ze hebben een groot grasveld vlakbij. We hadden al eerder gezien dat niemand op het grasveld overnachte maar wel op de parkeerplaats, maar wie niet waagt wie niet wint, dus wij die camper op het gras neergezet en een biertje gepakt. Het duurde niet lang voordat er nog meer mensen aankwamen en ook hun campertje neerzetten, dag privÚ camperplek.

Dinsdag (26 februari) hebben we een uurtje gereden naar Blenheim, de wijnstreek van Nieuw-Zeeland. Vlak bij Blenheim hebben we een rondeleiding genomen in de fabriek van Montana.