fun4life.nl

fun4life.nl > Blog > 2008 > Maart > Bergen en grotten

Bergen en grotten

Auteur: Basje @ Dinsdag, 4 maart 2008 05:26:11
Tags: Nieuw-Zeeland, reis, glowworms, caving, apseilen, rafting, klimmen, wandelen, vulkaan, vulkanisch

Zaterdag (1 maart) hebben we aan het begin van de dag Dennis weer afgezet om lekker te gaan vissen. Erik en ik zijn vervolgens naar "Craters of the moon" gegaan, dit is weer een thermisch gebied waar diverse kokende modderpoelen en stoomkraters zijn. Vervolgens zijn we naar het stadje gereden om even te internetten, het was verschrikkelijk weer en dus hadden we verder niets te doen. 's middags hebben we Dennis opgepikt waarna we teruggereden zijn naar het zuiden. In het zuiden waren we namelijk één ding vergeten, de vulkanen. 's Avonds kwamen we op een camping aan waarvan de receptie al was gesloten, daarop hebben we een plekje gezocht, gedoucht gegeten en omdat het nog altijd regende wisten we niet meer wat te doen. Daarop zijn we maar weer vertrokken en naar een gratis camping gereden, hierdoor heeft deze dag niks gekost. :-)

Zondag (2 maart) zijn we gaan wandelen op de vulkanen. Door het slechte weer konden we niet met de skilift naar boven om op de top te wandelen, daar voor in de plaats zijn we langs de voet(ten) gewandeld. Door het wolkendek hadden we geen mooi uitzicht op de vulkanen maar we hebben wel lekker gewandeld over een soort van heide. Het hoogste punt van de trip was 1440 meter bij een van de kraters van Mount Tongariro. Twee van de drie vulkanen in het gebied zijn gebruikt als Mount Doom in de Lord of the Ring films. Na een goede twee en half uur kwamen we op het hoogste punt aan waar we uit onze kleding werden geblazen. Na de wandeling zijn we naar Waitomo gerden, op de heenweg zijn we ook bij Waitomo geweest maar zijn we niet de glowworm grotten in gegaan.

Maandag (3 maart) zijn we dan eindelijk de grotten bij Waitomo in gegaan. We zijn Abseilend afgedaald in de grotten waar we vervolgens black water rafting en caving hebben gedaan. Black water rafting is op een autoband in de grot de stroom af drijven of op peddellen. Caving is het door zeer nauwe openingen in de rotswand kruipen. Tijdens deze trip heeft de gids veel leuke foto's gemaakt en hebben we veel glowworms gezien. Als afsluiting moesten we 27 meter steile wand klimmen om de grot uit te komen. Aan het einde van de trip nodigde onze gids ons uit om bij hem thuis een pizza en een biertje te doen.

Dinsdag (4 maart) zijn we naar Rotorua gereden om wederom een vulkanisch gebied te bezoeken. Onderweg naar Rotorua begon helaas wederom het weer te verslechteren. Eenmaal aangekomen op onze camperplek hebben we dan ook niet veel meer gedaan dan onze blogs bij werken.

loes

Website: http://loesalleman.wordpress.com
Op: Dinsdag, 4 maart 2008 06:54:28

heeej, nog altijd dagelijks avonturen daar zie ik!! Hier is het eerlijk gezegd vooral dagelijks feesten haha, erg rustig, de vakantie loopt nu pas ten einde, maar het is super! Vandaag naar de U geweest voor een introductie, woensdag beginnen de lessen, een soort introducties. Hou je taai en neem ook af en toe eens vrij ;) dikke kus

Marius

Op: Dinsdag, 4 maart 2008 11:22:00

Hey Basje,

Ik zag dat je een gezond kapsel had... niks voor jou haha! Gelukkig zit je daar niet de hele dag op je gat, je doet voldoende in ieder geval!

Ik kom door jou trouwens wel een stuk minder vaak in de Linde nu haha.

Greetz,

Marius

Mary

Op: Donderdag, 6 maart 2008 13:05:39

leuk dat jullie zoveel ondernemen! Wel jammer dat het weer niet aldoor meewerkt.
Inmiddels is hier het aftellen begonnen, want over twee weken komt Floor weer thuis.
Groeten aan je reisgezellen!