fun4life.nl

fun4life.nl > Blog > 2008 > Maart > Terug in Australië

Terug in Australië

Auteur: Basje @ Woensdag, 12 maart 2008 09:51:07
Tags: Australië, Nieuw-Zeeland, reis, Sydney, Auckland, stad, Manly, Bondi, Opera House, Harbour Bridge

De nacht van maandag op dinsdag hebben we half doorgebracht op het vliegveld van Auckland en half in het vliegtuig. We moesten om ongeveer drie uur 's nachts inchecken om ver volgens om 5:30 te vliegen. Dinsdag ochtend kwamen we om acht uur aan in Sydney waar we een hostel opgezocht hebben, helaas waren de kamers nog niet schoon en konden we pas om half elf de kamer in.

Woensdag (12 maart) ochtend zijn Dennis en Erik naar Canberra vertrokken en ik ben in Sydney achtergebleven. In tegenstelling tot wanneer ik Sydney verliet is het nu wel prachtig weer, de locals zeggen ook al dat eindelijk zomers wordt nu de herfst zijn intreden doet. 's morgens ben ik mijn transportpas gaan ophalen, echter omdat de pas van Erik en mijzelf op één voucher stonden gaf dit een hoop problemen, pas na meer dan een uur had ik mijn pas en een nieuwe voucher voor Erik. Met de transportpas kan ik drie dagen onbeperkt gebruik maken van het openbaarvervoer in Sydney, daaronder vallen ook twee bussen (Sydney & Bondi explorer) die speciale rondes door Sydney rijden langs de hoogtepunten. Na een stukje meegereden te hebben met de Sydney explorer ben ik uitgestapt om het maritieme museum met een bezoekje te vereren, vervolgens ben ik over de Pyrmont Bridge gelopen vanwaar je een mooi uitzicht hebt over Darling Harbour. Aan de andere kant van de brug ben ik weer op de Sydney explorer gestapt tot aan Circular Quay, vanaf Circular Quay vertrekken de ferry's naar de diverse bestemmingen. Eigenlijk had ik een cruise door de haven willen maken maar daar was ik al te laat voor, daarop heb ik maar de ferry naar Manly genomen. Manly is een van de grote populaire stranden. Helaas had ik geen zwembroek mee en kon ik dus geen duik nemen, wel heb ik lekker over het strand gesjokt. Eenmaal terug in het centrum ben ik met de bus over de Harbour Bridge naar Milsons Point gegaan en vervolgens weer terug met de trein. Tot slot ben ik nog deels lopend, deels met de bus naar Kings Cross gegaan vanwaar ik de trein terug heb genomen nar het hostel. Ik kan niet anders zeggen dan dat ik na deze dag zeer moeie voeten heb gekregen maar ik heb dan ook wel veel gezien. Morgen ga ik met Karina op stap en vrijdag ga ik waarschijnlijk naar Bandi Beach en dan neem ik wel mijn zwembroek mee.

Door:

Laura

Op: Zaterdag, 15 maart 2008 10:19:55

Ach, 16645 kilometer is toch helemaal niks :P
Morgen even meeten in Amsterdam?

Geniet erg van je verhalen Bas,