fun4life.nl

fun4life.nl > Blog > 2008 > April > Op mijn gemak

Op mijn gemak

Auteur: Basje @ Woensdag, 30 april 2008 15:38:25
Tags: Australië, Sydney, Bondi, strand, eten, Harbour Bridge, Opera House, Botanic Gardens, spel, manager, hostel

Vrijdag (25 april) heb ik tot laat in de nacht zitten kletsen met Kath en Mike, het was hun laatste avond in het hostel. Natuurlijk ging ik weer veel te laat naar bed en zaterdag (26 april) moest ik weer vroeg op om te werken. Na mijn werk in het hostel ben ik een paar uurtjes gaan slapen omdat ik te gebroken was om iets te ondernemen. 's Avonds heb ik film gekeken en daarna vroeg het bedje in.

Zondag (27 april) was eindelijk weer een mooie dag na twee weken regen. Seb, Brice, Tom, Julia en ik zelf zijn daarom naar Bondi Beach gegaan. Met Tom en Julia heb ik 's avonds een heerlijke maaltijd gegeten, we hebben zalm, tagliatelle en spinazie gegeten. Niet echt een backpackers hap maar van tijd tot tijd mag je jezelf verwennen.
Ik lag al in bed toen er op de deur van mijn kamer werd geklopt, Jeff was aan de deur om te vragen of ik hem kon helpen aan een andere kamer. Het bleek dat Luis die met Jeff en Sophie de kamer deelt Sophie had proberen te zoenen terwijl ze in bed lag. Je kunt je voorstellen dat Sophie hierdoor helemaal van slag was en geen seconde langer in die kamer wou blijven. Omdat ik geen toegang had tot sleutels van kamers kon ik niet meer doen dan ze helpen te verkassen naar de kamer waar ik in verblijf. Nadat we een tijd met Sophie hebben gepraat kwam ze weer een beetje tot rust en zijn we gaan slapen. De volgende dag heb ik het incident met de manager besproken, Luis mag (vooralsnog) in het hostel blijven omdat hij van Sophie niet weg hoeft.

Maandag (28 april) heb ik 's ochtends in het hostel gewerkt waarna ik met Julia op stap ben gegaan. We zijn van Hyde Park naar de Botanic Gardens gelopen en onderweg weer een aantal mooie foto's geschoten. Tot slot hebben we een goede kopkoffie in een café in The Rocks gedronken. 's Avonds heb ik Brice en Seb geholpen om hun camper aan de praat te krijgen. Helaas hebben ze een elektrisch probleem in de camper waardoor de accu vanzelf leegloopt. Daarna hebben we in de kamer waar ik verblijf met Sophie, Jeff, Julia en ikzelf spelletjes gespeeld. Toen iedereen eindelijk in bed lag hadden we nog een avontuur met Marcel, Marcel is de opblaaspop van Seb en Brice. Als verrassing hadden we de opblaaspop in Tom's bed gelegd toen hij naar de wc was. Zie de foto's.

Dinsdag (29 april) ben ik wederom na mijn werkzaamheden in het hostel ben ik de stad in gegaan om me bij Julia en Tom en Tom aan te sluiten. Vanaf Darling Harbour hebben we de ferry genomen naar Milsons Point om nachtshots te maken van de Harbour Bridge en het Opera House. Via de Harbour Bridge zijn we teruggelopen richting The Rocks waar we wat hebben gegeten in een pub. Na het eten is Tom naar het hostel teruggekeerd en ben ik met Julia op pad gegaan om vanaf Mrs. Macquaries Point een nachtfoto te maken van wederom de Harbour Bridge en het Opera House.
Omdat de Botanic Gardens 's nachts gesloten zijn moesten we daar omheen lopen, echter bleek de door ons bedachte route onmogelijk omdat er een auto tunnel in zat waar je niet te voet doorheen mocht. Daardoor moesten we nog verder om lopen en dat vonden we wat te veel van het goede. Hierop zijn we terug gegaan naar het hostel om de auto te halen om er vervolgens heen te rijden. Omdat ik een aantal bier op had mocht ik niet meer rijden en heb ik Julia (voor het eerst in haar leven aan de linker kant) laten rijden, we zijn zonder kleerscheuren aangekomen.
Omdat het ons wel leuk leek om zelf ook op de foto te staan zijn we aan de slag gegaan met de zelfontspanner. Echter moesten we over een aantal, in het water gelegen, rotsen klauteren om een goede compositie te krijgen. Voor mij resulteerde dit in natte voeten, 10 seconden is dan opeens wel heel erg kort. :-P Op de terugweg vloog een vleermuis zo dicht langs Julia dat ze hem in hem in haar haar kon voelen, je kunt je waarschijnlijk wel voorstellen dat ze van schrik ineendook, een voor mij heel grappig gezicht. :-P

Woensdag (30 april) Koninginnedag, helaas mis ik het dit jaar. :-S Sinds vandaag zijn mijn werkzaamheden in het hostel uitgebreid en ben ik de nachtmanager. Nachtmanager houd in dat ik mensen in- en uitcheck als de (dag)manager er niet is. Omdat het nog altijd mooi weer is ben ik in het park een boek gaan lezen en Julia hield me daarbij gezelschap. 's Avonds is Julia helaas per bus vertrokken naar Byron Bay.

Voor de foto's ga naar:
Foto's -> 2008 -> Sydney deel 3
Voor de website's van Julia ga naar:
australien-julia.blogspot.com
picasaweb.google.com/juliagoolia82

Door:

Sjoerd

Op: Donderdag, 1 mei 2008 11:03:39

Je kunt je onze verrassing vast voorstellen als je ineens over Jeff en Kath schrijft in je blogs. Ik wacht uiteraard al op de eerste hostelgenoot die sjoerd heet :p.

Gelukkig kan je werk in het hostel nog goed samengaan met leuke uitstapjes. De foto's zijn leuk en het wordt door de omvang bijna tijd voor "sydney deel 4" right :p? Het beste daar!