fun4life.nl

fun4life.nl > Blog > 2008 > Juni > Van rust tot stad

Vrijdagavond (13 juni) in Byron Bay hebben we voor de derde avond op rij Ring Of Fire gespeeld en vervolgens zijn we naar het Beach Hotel gegaan. In het Beach Hotel speelde een live band en we waren het er allemaal over eens dat de band erg goed was. Later kwam ik er achter dat de band Bonjah was, toevallig had ik in Melbourne van Bonjah een CD gekocht.

Zaterdag (14 juni) heb ik Byron Bay verlaten en ben ik in de richting van Brisbane gereden en vervolgens afgeslagen naar North Stradbroke Island.
North Stradbroke Island is een eiland voor de kust van Brisbane met zeer veel mooie natuur. Zondag (15 juni) ben ik over het strand van de camping naar Point Lookout gelopen. In Point Lookout heb ik George's walk gedaan, tijdens de wandeling heb ik dolfijnen voor de kust kunnen spotten. Vervolgens ben ik weer terug gelopen naar de camping waar ik op het strand nog een tijdje heb liggen bakken. Tot slot van de dag heb ik van de zonsondergang genoten.

Maandag (16 juni) was een echte relax dag, ik heb niets anders gedaan dan op het strand gelegen. Aan het einde van de middag ben ik naar The Blue Lake gereden en heb ik daar een avond wandeling gemaakt daarna heb ik mijn maaltje bereid en was het tijd voor een nachtje wildkamperen.
Dinsdagochtend (17 juni) ben ik vroeg opgestaan om tijdens zonsopkomst een wandeling te maken. In totaal heb ik z'n 15 km gewandeld, daarna ben ik naar de camping teruggegaan voor een warme douche.

Woensdag (18 juni) zat het weer voor de verandering weer eens niet mee, hierdoor heb ik niet veel meer kunnen doen dan lezen en korte strandwandelingetjes. Aan het einde van de middag ben ik naar Point Lookout gegaan om mezelf lekker te verwennen met een goede cappuccino. Eenmaal donker heb ik een parkeerplaats opgezocht om de nacht door te brengen. Midden in de nacht werd er echter luid op mijn raam geklopt, een parkwacht met de mededeling dat ik daar niet mocht overnachten. Tot mijn verrassing wees de parkwacht me een plaats aan waar ik wel mocht wildkamperen, verkassen dus.

Donderdagochtend (19 juni) ben ik om 5 uur opgestaan om de zon op te zien komen, helaas was het bewolkt en was het niet zo mooi als ik had gehoopt. Daarentegen werd ik wel beloond met een show van dolfijnen en walvissen voor de kust. Na mijn ochtendspektakel heb ik de ferry naar het vasteland genomen en ben ik naar Brisbane gereden. In Brisbane heb ik Brice opgezocht en heb ik ingecheckt in de zelfde plaats als waar hij, Sebastien en Damien verblijven. 's Avonds kreeg ik een zeer goede introductie in de mensen die hier blijven aangezien ze een klein feestje hadden.

Vrijdag (20 juni) Met Brice, Kelly en Aston ben ik naar Bribie Island gegaan in de speurtocht naar een goed strand. Helaas werd het weer halverwege de dag een stuk slechter en moesten we voortijdig afhaken en naar huis terugkeren.

Zaterdagochtend (21 juni) ben ik met Mel naar de markt gegaan om wat inkopen te doen daarna zijn we naar Fête de la Musique gegaan. Fête de la Musique is een festival met een groot aantal podia met verschillende stijlen over de stad verspreid. Tot slot zijn we met een grote groep (Mel, Brice, Holly, Molly, Kelly, Aston, Clair en ikzelf) naar The Beat gegaan om lekker te feesten.

Door:

Marlene Simoons en Joost Wijers

Op: Maandag, 23 juni 2008 09:56:26

Hoi Bas,
Dat ziet er allemaal goed uit op die foto's. Nog eens wat anders dan de grote stad! Let je wel op de minikwalletjes in zee? Die zijn zeer giftig: je mag dus niet overal zwemmen. Oja, Je weet toch wel dat Australie de meeste giftige slangen kent ter wereld? Dus let op waar je loopt (vooral als je alleen gaat hiken). Volgende weekend gaan Joost en ik gezellig bij Bob en Mary eten om wat bij te praten.
Hier alles goed verder. Nicole krijgt woensdag 25/6 haar herexamen-uitslag. Julia en Dennis hebben deze week hun laatste toetsen. Leonie is al klaar en hoort deze week of ze nog iets moet inhalen. Duimen dus!