fun4life.nl

fun4life.nl > Blog > 2008 > April

Van Melbourne naar Sydney (weer Sydney)

Auteur: Basje @ Woensdag, 2 april 2008 02:08:45
Tags: Australië, Melbourne, reis, auto, huis, koud, Ikea, museum, Canberra, parlement, munt, Sydney, werk

Oké, ik had dan een auto maar daarmee had ik nog niet alles voor mijn reis. De auto moest volledig uitgerust worden met campingartikelen en ik moet er ook in kunnen slapen. Omdat het woensdag (26 maart) ochtend mooi weer was ben ik eerst weer door Melbourne gaan banjeren. Bij de informatie heb ik de weg naar een campingwinkel en Ikea gevraagd. Eerst ben ik naar de campingwinkel gereden om een luchtbed, gasstel, gastank en koelbox voor water (koelbox met een kraantje om je water lekker koud te houden) te halen, helaas waren de gewone koelboxen uitverkocht. Vervolgens ben ik naar de Kmart (vergelijkbaar met de Maxis) gegaan om een koelbox, koelelementen, gordijnkort, 12V splitter, sleepkabel, gereedschap en een nieuwe fleacetrui te halen. Helaas was ik ergens onderweg van de bus naar Melbourne, tot mijn kamer in het hostel mijn trui kwijtgeraakt. Tot slot ben ik nog naar Ikea gegaan om pannen, bestek en stof voor gordijnen te halen. Bij het proberen van de 12V splitter kwam ik er helaas achter dat mijn sigaretten aansteker in de auto het niet deed. Een of ander auto-elektronica garage heeft dit gelukkig kunnen repareren.

Update

Auteur: Basje @ Woensdag, 2 april 2008 02:29:52
Tags: Australië, reis, fun4life.nl, blog, foto, update

Omdat ik jullie niet wil spammen met vier mailtjes krijg je bij deze een mailtje met de verwijzingen naar die fotoalbums en een nieuwe blog.

Klik hier voor het hele bericht.

Van camping naar de stad

Auteur: Basje @ Zondag, 6 april 2008 13:25:48
Tags: Australië, Sydney, Red Bull, Flugtag, werk, hostel, stappen, possum

Het leuke van een kampeerterrein is dat je veel aanspraak hebt, zeker doordat hier vaak een keuken beschikbaar is waar iedereen heen gaat om te koken. Tijdens het koken raakte ik in gesprek met een Engelsman die naar Australië was geëmigreerd en nu als professionele fotograaf zijn geld probeert te verdienen. Daarnaast heb ik ook nog wat zitten kletsen met twee Duitse meisjes die ook proberen werk te vinden.

Huiselijk hostel

Auteur: Basje @ Zondag, 13 april 2008 05:27:25
Tags: Australië, Sydney, hostel, Transport Tycoon Deluxe, TTD, solicitatie, marketing, Goon, drinken, festival, park, pannenkoeken

Maandag (7 april) heb ik eigenlijk helemaal niets interessants gedaan. Ongeveer de hele dag heb ik Transport Tycoon Deluxe gespeeld. TTD heb ik zondag avond gedownload omdat ik al enkele weken zin had om dat te spelen. :-P

Werk en verjaardag

Auteur: Basje @ Donderdag, 17 april 2008 12:04:45
Tags: Australië, hostel, spel, zenuwen, werk, blaar, website, verjaardag, post, kaart

Zondagochtend (13 april) voelde ik me gelukkig een stuk beter dan zaterdagochtend wat de dag plezieriger maakte. Helaas is het erg slecht weer in Sydney en was het dus niet echt mogelijk om uitgebreid op pad te gaan. Tussen de buien door ben ik met Tom naar Paddy's market gegaan om een nieuwe adapter voor zijn telefoon een I-pod te kopen.

Tijd om te stappen

Auteur: Basje @ Zondag, 20 april 2008 15:09:47
Tags: Australië, stappen, klimmen, regen, douche, cadeau, pakket

Vrijdag (18 april) heb ik gewoon gewerkt en daarna heb ik wederom post opgehaald. Deze keer was er een pakketje voor me van mijn ouders en zusje. Ze hebben een leuk en lekker pakket samengepakt, in het pakketje zaten onder andere, Nederlands drop, chocola, leeslampje, petje, survivalgids, zonnebrand, twee Cd's van Room Eleven en Adele en heel belangrijk een foto voor in mijn huis. Tom, Brice, Seb en ik waren van plan om uit te gaan maar uiteindelijk zijn we in het hostel gebleven. Iedereen was moe of bezig met iets. Natuurlijk heb ik het weer veel te laat gemaakt, zoals ik al de hele week doe. Met Louis, Mike en Kath heb ik lang zitten ouwehoeren. Gedurende de avond kwamen diverse mensen, soms letterlijk, binnenvallen om nog wat te drinken of kletsen.

Lol in Manly

Auteur: Basje @ Vrijdag, 25 april 2008 15:12:34
Tags: Australië, Sydney, Manly, werk, spin, speeltoestel, film, foto

Maandag (21 april) tot en met vrijdag (25 april) heb ik elke dag braaf gewerkt. Naast mijn werkzaamheden in het hostel heb ik gewerkt in een appartement dat totaal opnieuw ingericht is. Mijn taak daar was om van alle bouw troep af te komen. Vrijdag heb ik alleen in het hostel gewerkt en daarna ben ik met Tom naar Manly gegaan. We hebben in Manly wat rondgelopen en een spin gemaakt op kinderspeeltoestellen.

Op mijn gemak

Auteur: Basje @ Woensdag, 30 april 2008 15:38:25
Tags: Australië, Sydney, Bondi, strand, eten, Harbour Bridge, Opera House, Botanic Gardens, spel, manager, hostel

Vrijdag (25 april) heb ik tot laat in de nacht zitten kletsen met Kath en Mike, het was hun laatste avond in het hostel. Natuurlijk ging ik weer veel te laat naar bed en zaterdag (26 april) moest ik weer vroeg op om te werken. Na mijn werk in het hostel ben ik een paar uurtjes gaan slapen omdat ik te gebroken was om iets te ondernemen. 's Avonds heb ik film gekeken en daarna vroeg het bedje in.