fun4life.nl

fun4life.nl > Blog > 2008 > November

Heftig einde: Brand op Marionvale

Auteur: Basje @ Maandag, 10 november 2008 03:49:36
Tags: Australië, reis, Hughenden, Marionvale, boerderij, werk, brand, bliksem, regen, modder, tracktor

In een aantal mailtjes is me duidelijk gemaakt dat ik momenteel wat te weinig updates op mijn website zet. Hopelijk gaat daar vanaf nu weer verandering in komen. Afgelopen zaterdag had ik mijn laatste werkdag op "Marionvale" en zodra de kentekenplaten voor de auto binnen zijn ga ik weer rondreizen.

Onderweg

Auteur: Basje @ Donderdag, 13 november 2008 08:58:06
Tags: Australië, reis, Charters Towers, Townsville, Jourama Falls, Innisfail, Cairns, Castle Hill, cheque, restaurant, diner, krokodil, slang

Zondag (9 november) heeft Terry ons via de achteromweg naar Hughenden gebracht, dit was nodig omdat de weg die we normaal nemen tijdens de branden verwoest was. Tijdens de branden waren diverse wagens met blusmiddelen over de weg gegaan en dat in combinatie met de regen heeft de weg zwaar beschadigd.

Klik hier voor het hele bericht.

Vrijdag (14 november) zijn we naar de Cristel Cascade en Lake Placide geweest. De Cristal Cascade is een mooie collectie waterpoelen met daartussen kleine watervalletjes. Ondanks het middaguur op een werkdag was het er behoorlijk druk met dagjes mensen die er lekker een bad namen. Bij Lake Placide hebben we geluncht en vervolgens zijn we weer naar Cairns terug gereden. 's Avonds hadden we een afspraak met de toekomstige reisgenoot van Claire. Via een website heeft ze iemand gevonden die op het zelfde moment naar het zuiden wilt reizen en we hadden afgesproken om te zien wat voor vlees we in de kuip hadden. Tot slot hebben we een avond wandeling gemaakt door Cairns en langs de Lagoon.

Perth

Auteur: Basje @ Woensdag, 19 november 2008 13:47:34
Tags: Australië, reis, Cairns, Perth, stad, centum, boeking, wandeling, sushi, vlucht, turbulentie, Botanic Gardens, Kings Park, Fremantle, Leighton Beach

Onze laatste dag (16 november) in Cairns wilde we rustig besteden in de Botanic gardens, helaas pakte het iets anders uit. Het wandelpad dat we hadden gekozen bleek niet naar de Botanic Gardens te leiden maar naar de berg ernaast. We beseften dit pas toen we halverwege een stevige wandeling van 5 kilometer waren. Normaalgesproken zou ik van dit soort wandelingen over bergen genieten maar onvoorbereid was het geen succes. We liepen op onze slippertjes en hadden geen water bij ons. Na deze tocht hebben we onszelf op een heerlijk ijsje getrakteerd. Tot slot hebben we, voordat we naar het vliegveld moesten, Sushi gegeten. Op het vliegveld heb ik afscheid van Claire genomen.

Vroege kerst

Auteur: Basje @ Donderdag, 20 november 2008 09:47:26
Tags: Australië, kerst, kerstmis, vroeg, Sinterklaas

Voor wie denkt dat kerst in Nederland vroeg is.

Klik hier voor het hele bericht.

Donderdag (20 november) heb ik City Beach in Perth verkend, om eerlijk te zijn was dit een stuk minder mooi dan de stranden die ik de dag hiervoor had gezien. Daarna ben ik naar het hoogste, natuurlijke, punt in Perth geweest, Reabold Hill. Vanaf Reabold Hill heb je een mooi uitzicht over de stad.

Zuidelijkste puntje in het westen

Auteur: Basje @ Zaterdag, 29 november 2008 03:23:52
Tags: Australië, reis, huurauto, auto, Margaret River, cappuccino, vuurtoren, oceaan, Denmark, Cape Leeuwin, café, Frequent Flyer, Qantas, Ayers Rock, Uluru, vliegen, bar, Yulara

Helaas regende het toen ik zondagochtend (23 november) wakker werd, en de regen hield het grootste deel van de dag aan. Vanaf Margaret River ben ik naar het meest zuidelijke puntje in het westen gereden waar de Indische en de Zuidelijke oceaan in elkaar overgaan. Op dit punt staat een vuurtoren met een informatiecentrum en café, dit café was wel bereid om mij een cappuccino te maken. Vanaf Cape Leeuwin ben ik in oostelijke richting naar Denmark gereden.

Klik hier voor het hele bericht.

Voor het bezoek aan Uluru had ik een driedaagse tour geboekt. Aan het begin van de middag (26 november) werd ik met nog drie meiden opgepikt van onze lodge in Yulara. De rest van de groep was die morgen al om 6 uur vanuit Alice Springs vertrokken. We hadden een hele leuke groep, we waren met 21 personen waarvan maar 4 jongens. De vertegenwoordigde nationaliteiten waren: Nederlands, Duits, Frans, Engels, Noors, Fins, Zweeds en Chinees.